onsdag 20 juli 2011

Ännu en blogg...

Jag är ingen mästerbloggare och har nog inte ambitionen att bli det heller. Trots dessa mina brister i mitt vanliga bloggande så tänkte jag här försöka något nytt. Den här bloggen heter Laga Ute och den handlar just om det, att laga ute. Att laga mat utomhus alltså. Jag gillar det, inte bara på grillen på sommaren utan ganska generellt. I trangiaköket, med Muurikka, i reflektorugn eller på galler över öppen eld. Fast egentligen gillar jag nog mest att äta mat ute och då gärna god sådan som dessutom helst skall vara tillagad utomhus. Vem som gör det spelar inte så stor roll.

Bakgrunden till denna nya blogg är att jag den här sommaren har lite "skaparnoja", dvs jag vill gärna skapa något men vet inte riktitgt vad. Min hustru tyckte att jag skulle fota lite och greja med bilder och jag är sugen på att skriva lite. En blogg känns som en bra kombo, vi får se hur det går. Tanken är att ni skall få följa mina irrtåg i utomhuslagandets konst. Jag hoppas bjuda på lite olika saker, både vad gäller menyer och tekniker för matlagning utomhus. Jag är ingen expert på området men vi lär så länge vi lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar