måndag 13 februari 2012

Nu är säsongen igång!

Hejsan!
Nu har jag inlett säsongen 2012 av utematlagning. Det kanske inte blev så extremt utmanande matlagning men ändå. I helgen hade vi besök av min svägerska och hennes tre barn, tvillingar på två år och så deras storebror på fem. Det har varit fullt upp kan man säga. Lördagsförmiddagen tillbringades i pulkabacken och på skridskobanan i ett härligt vinterväder. När vi sedan kom hem blev det lite utematlagning i dess enklaste form. Jag gjorde upp en eld i min eldkorg och sedan grillade vi korv. Korv kan tyckas enkelt och kanske barnsligt men jag tycker att det är gott.

Nu har vi sportlov och vi får väl se vad som händer på matlagningsfronten. Muurikkorna står på förrådet och väntar på att bli använda. I skafferiet står lite specialprodukter till Muurikka som sonen gav mig i julklapp. Det kliar i fingrarna att få laga lite härlig utemat snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar