lördag 14 januari 2012

Julklappar

Jag brukar få julklappar från lite olika uppdragsgivare som jag har. Genom åren har en del varit bra att ha när man idkar friluftsliv. En gång var det ett gerber multiverktyg och en annan gång var det en microfiber handduk som blev väldigt liten när den packades ihop. Bra att ha grejer helt enkelt.

I julas var det tydligen populärt att ge bort ett presentkort på en särskilld hemsida. Så gjorde även Skövde kommun och vid julbordet fick jag ett presentkort i min hand. Jag loggade in på hemsidan och började botanisera i utbudet. Det var mest traditionella presentartiklar och jag måste erkänna att entusiasmen inte var så stor. Men så dök den näst intill optimala julklappen upp. Mitt bland alla prydnadsprylar, morgonrockar och hjälpmedel till köket hittade jag min julklapp.

Det var en stekpanna för lägerelden och en mattermos. Perfekt för många och långa strövtåg i skog och mark. Tyvärr har vädret varit lite för blåsigt för att provlaga någon mat ännu. Men jag lovar att ni får vara med när jag ska testa grejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar